Bu Mevsim Moda; Milan

7. Gün. Milan

Havanın karamsarlığına aldırış etmeden kahvaltının ve resepsiyondaki kısa infonun ardından atıyoruz kendimizi Milan Sokaklarına, ilk durak bir outlet oluyor, ürünleri ve fiyatlarını inceleyip işe yarar birşey bulamayınca, metro ile doooğru Doğa Tarihi Müzesi Bahçesi’ne orada biraz soluklanacağız. Siyah çayımızı elmalı turtamızı (Bar Bianco’da) yerken değil bardaktan sürahiden boşalırcasına bir yağmura teslim oluyoruz, Allah’tan koca bir şemsiyenin altındayız. Yan masadan bir misafir alıyoruz yanımıza, hanımefendi uzaklardan arkadaşlarının yanına ziyarete gelmiş bilmem kaçıncı gelişi, Milan’I anlatıyor da anlatıyor, 2005 yılında İstanbul’da bulunmuş, Milan’ı şiir gibi dinliyoruz, birkaç tavsiyesini not ediyoruz. Mutlaka alışveriş caddelerine gidin oradaki “kendini model zanneden tipleri göreceksiniz, duruşları yürüyüşleri çok komik mutlaka izleyin” diyor, duomo yu ve büyük parkı görün demesi de cabası.

Neredeyse 2 saat yağmurun altında mahsur kalıyoruz, biraz diner gibi olunca şemsiyelerimizi de açıp atıyoruz kendimizi metroya, rotamız alışveriş caddeleri, bir durak sonra caddelerin yakınlarındayız, o sokak senin bu sokak benim tırım tırım geziyoruz, hava muhalafetinden olsa gerek sokaklar biraz boş yine de sevgili Tanya’nın tasvirindeki tiplerden birkaçını görüyoruz, aslında tip biraz banal kalır gerçekten tarzları ile fark yaratan tipler demeli, ışıkları güzel, sönmesin 🙂 Gezintiye Duomo Katedrali’nde devam ediyoruz, bazen fotoğraflar daha çok şey anlatır, buyrunuz:

Street view from MilanDuomo Cathedral, Milanin the Duomo, MilanShopping Streets in MilanNatural History Museum Garden, Milan

Meydanda size bileklik ve kuşlara atabilmeniz için yem satmaya çalışan Senegalliler karşılayacaktır; İstanbul, Ankara, İzmir, RTE, Galatasaray, Beşiktaş demeyi öğrenmişler, free free deyip bileklikleri tabiri caizse kakalıyorlar, “ne 10 euro mu, hadi or’dan 2 euro neyine yetmiyo!”

SAN SIRO STADI’NA GİDİŞ : Akşam San Siro’yu görmeye niyetleniyoruz işte birkaç fotoğraf. Stada gidebilmeniz için izlemeniz gereken yol: Milano Centrale (Merkez Tren İstasyonu)’den> Cadorna Yönünde Yeşil Hatta Binilir, Cadorna’da inilir > RHO Yönünde Kırmızı Hatta Binilir LOTTO Durağı’nda inilir metro çıkışından ağaçlı yol boyunca 15 Dk. yürünür.

Metrodan çıktıktan sonra 15 dakika kadar yürümeniz gerekiyor ancak öyle bir caddeden yürüyorsunuz ki neredeyse her 20-25 metrede koku değişiyor, çeşit çeşit ağaç dikmişler (altta) anlaşılan, bir de bizim Vatan Caddesi genişliğinde olan bu cadde oldukça tenha, geniş geniş yürüyoruz.

on the way of Giuseppe Meazza StadiumGiuseppe Meazza (San Siro) Stadium, Milan

Akşamında Burger King’teyiz, domuz etli steakhouse’un tadına bakıyoruz istemeyerek, sormadan sipariş etmenin bedeli olmalı.

8. Gün. Milan > İSTANBUL

Sabah kahvaltısının ardından biraz lobide dinlenip otelden ayrılıyoruz. Tren İstasyonu’nun hemen önündeki park alanından Milan Malpensa Havalimanı’na her 20 dakikada bir transfer yapan otobüsler mevcut, biletler 10 Euro /kişi, yolculuk -yol açıksa- 1 saat kadar sürüyor, havalimanında biraz gezeledikten, birşey atıştırdıktan (McDonald’s ta kazı kazan kuponuma hamburger isabet ediyor, ne şans), duty freenin tadına baktıktan sonra uçağımıza geçiyoruz. 2.5 saatlik yolcuğun ardından yarimizle yeniden kavuşuyoruz, ağızlarda Neden Geldim İstaanbuulaa, Neden Geldim İstanbuula…

Beğendiyseniz, daha fazla kişiye ulaşması için lütfen paylaşınız:
error

Mustafa Bahadır ÖRNEK

Son 8 yılda 26 ülkede 51 şehir görmüştür. En büyük tutkusu haline dönüşen seyahatlerinde, tuttuğu notlarını paylaşmak ve az da olsa yola çıkacaklara tavsiyelerde bulunmak üzere bu sayfayı açmıştır. Seyahatleri dışında, zaman zaman da olsa fotoğraf çekmekten, çevre ile ilgili yazılmış makaleleri okumaktan keyif alır. Estonya e-vatandaşıdır. Küçük bir alan adı portföyü vardır: sadecepansiyon.com, superfiyata.com, halalbooking.net bu portföyde yer alır.