Venedik; Sular Altında Kaldık!

6. Gün. Venedik

Sabah 8.25 treni ile Venedik’e hareket edeceğiz, hareket öncesi tren istasyonundaki express kafeteryada çayımızı yudumluyoruz. Venedik treni oldukça kalabalık olacak gibi bir his var içimde derken peron numarası yanıyor tabelada ve tam da tahmin ettiğim gibi bir güruh hurra vagona doğru…

Yaklaşık 2 saat süren bir yolculuğun ardından Santa Lucia Tren İstasyonu’na varıyoruz, Pazar sabahına Büyük Kanal (Canale Grande)’ın kollarında uyanıyor ve suyu görünce biraz kendimize geliyoruz Burada da konaklamayacağımız için valizlerimizi emanete bırakacağız, kuyruğa giriyoruz, çok kalabalık, 30 dakika kadar sırada bekliyoruz. Bagajlarımızı teslim ediyoruz, ödeme teslim alırken burada parça başına saat ücreti ödüyorsunuz. İlk saat 5 EURO, devam eden saatler 0.70 EURO gibi birşeydi. Bagaj tesliminin ardından ilk iş turist infoya uğramak, garın hemen dışında bir tane var. Bir harita alıyoruz 2.5 Euro falan, 12 saat geçerli bir bilet var, sınırsız indi bindi ile kanal boyunca vapurlarında (vaporettolarda) seyahat edebilmek, Büyük Kanal’ı boydan boya gezebilmek için satın alıyoruz (18 Euro) Bunun dışında deniz taksilerde geçerli 30 Euro’luk bir bilet de vardı. Diğer alternatif gondollar bunun için gondol başında pazarlık yapmanız gerekecek (80 Euro’dan açılıyor pazarlık). Satın aldığınız bileti vaporetto duraklarının girişinde yer alan makinelere onaylatmanız gerekiyor. Aksi takdirde ceza ile karşılaşabilirsiniz. Kartı makinelere her okuttuğunuzda biteceği süre makine ekranında görüntüleniyor.

Turist Ofisinin karşısındaki duraktan 1 Numaralı Hatta biniyoruz, hat tüm kanal boyunca yolculuk ediyor ve neredeyse 2-3 dakikada bir durağa yanaşarak size dilediğiniz yerde inme ve binme özgürlüğünü veriyor. Venedik’i / Büyük Kanalı bu kadar hızlıca görebileceğiniz başka bir seçeneğiniz yok. Bir iki durakta inerek sokaklarına dalıyoruz kaybolma hevesiyle… Her adımda karşımıza ya sokakları birbirine bağlayan küçük köprüler çıkıyor – ki 400 kadarmış sayıları- ya da su, hep su her yerde su. 3-4 katlı binaların gölgesinde dolaşıyoruz, çoğu terk edilmiş gibi köhne, giriş katları suyla yeksan, genelde hayat zemin katı pas geçiyor sonraki katlarda devam ediyor.

1 Numaralı Vaporetto’ya binip seyahatimize başlıyoruz, buranın vapurları bizimkilerden farklı, tek katlı ve oldukça hızlı, takriben 80-100 kişi alıyor gibi… Duraklar arasında oldukça hızlı hareket ediyoruz. Biraz şehri görmek için San Marcuola durağında iniyoruz, hediyelik eşya dükkanları, maske satıcıları -ki Venedik Karnavalı’nın vazgeçilmezi-, kıyıda restoranlar… San Marco Meydanı ve San Marco Bazilikası… Ara sokaklardan birinde bir pastane bulup çikolatalı, bademli keki götürüyorum ardından uzun soluklu bir mola için kıyıdaki restoranlardan birine oturup Tuna Balıklı pizzamızı indiriyoruz mideye, ohh mis.

Dönüşte Türk Sarayı’na uğruyoruz, şu anda doğa tarihi müzesi. Tren istasyonuna gelerek valizlerimi almadan önce merdivenlerinde biraz soluklanarak şehri izliyoruz, bu gece istikamet Modanın Başkenti Milan.

>> Yaklaşık 2-2.5 saatlik yolcuğunun ardından Milan’dayız. Milano Centrale merkez tren istasyonu ihtişamı karşısında etkileniyorum. Kapıdan çıkana kadar telefonuma birkaç fotoğraf sığdırmak istiyorum. Yakınlardaki Monopole Otel’e atıyoruz kendimizi karnım aç olduğundan istasyona geri dönüyorum, girişte iki Türk kızıyla karşılaşıyorum, okumaya gelmişler, mimar olacaklarmış, “başarılar dileyip” ayrılıyorum, Burger King’ten atıştırmalık birşeyler alıp otele geri dönüyorum, etrafta zibil gibi siyahi var.

<<  5. Gün Floransa, Rönesans’a Dönüş Gezi Notları ile devam ediniz.

>>  7. Gün Bu Mevsim Moda Milan Gezi Notları ile devam ediniz.

Mustafa Bahadır ÖRNEK

Son 8 yılda 26 ülkede 51 şehir görmüştür. En büyük tutkusu haline dönüşen seyahatlerinde, tuttuğu notlarını paylaşmak ve az da olsa yola çıkacaklara tavsiyelerde bulunmak üzere bu sayfayı açmıştır. Seyahatleri dışında, zaman zaman da olsa fotoğraf çekmekten, çevre ile ilgili yazılmış makaleleri okumaktan keyif alır. Estonya e-vatandaşıdır. Küçük bir alan adı portföyü vardır: sadecepansiyon.com, superfiyata.com, halalbooking.net bu portföyde yer alır.